Ayıplı mal süresi ne kadar?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı mal mahkemesi ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön bulgular ve eksiklikler zamanında ve uygun bir şekilde tespit edilirse, dava 1, en fazla 1,5 yıl içinde sonuçlandırılabilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın sözleşmede belirtilen özelliklere sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Ayıptan sorumluluk kaç yıldır?
6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 231. maddesine göre; Satıcı, daha uzun bir süre sorumluluk üstlenmedikçe, satılan malın ayıbından doğan sorumluluğa ilişkin dava, satılan malın alıcıya devredildiği tarihten itibaren iki yıl sonra, satılan malın ayıbı daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, zamanaşımına uğrar.
Ayıplı mal zamanaşımı nedir?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Alınan ürün 6 ay sonra iade edilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı malda faiz ne zaman başlar?
Sonuç: Bu bir ayıp nedeniyle sözleşmenin feshi olduğundan ve davacıya dava açılmadan önce sözleşmenin feshedildiğine dair bir bildirim yapılmadığından, aracın satış bedeli satış tarihinden itibaren değil, davanın açıldığı tarihten itibaren faize tabidir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Satıcının ağır kusuru nedir?
Satıcı, satış sözleşmesi konusu malın yeni olmadığı halde yeni olduğu kastıyla teslim etmişse, alıcı da hiç kullanılmamış bir ürün satın aldığı varsayımıyla sözleşmeyi imzalamışsa, ‘ağır ayıp’ söz konusu olur.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?
Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
MADDE 6 – Arızalı bir mal, bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına ya da bir malın zarar görmesine sebep olursa, imalatçı/üretici, kusuru olup olmadığına bakılmaksızın, ortaya çıkan zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Kusurlu ürün kaç gün içinde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ayıplı mal satın aldığımızda ne yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …